Pages

Wednesday, July 14, 2010

cik marissa damia

anak mama, Marissa Damia sudah cukup 8 bulan... ape kebolehannya..?? hahaha.. ramai yang tanya soalan ni bile mama ber-fesbuk dengan sedara mara kat kampung tu.... ok, kebolehan marissa setakat ini adalah....

* sudah pandai bebel-bebel (baby talk laa)
* sudah kenal nama nya.. bila mama or papa panggil nama nya, dia menoleh dan senyum.. mama & papa saje je panggil nama lain... huh, menyahut pun tidak! (laa dah bukan nama dia.. hehehe)
* sudah pandai nak berebut benda yang dipegang oleh abang nya
* meniarap dan mengundur ke belakang dah tak heran dah..champion dah
* bila dapat tempat nak pegang, trying to berdiri sendiri... merangkak baru setapak.. dah eksen nak berdiri yer, sayang.... takpe..takpe.. good try.. lagi cepat boleh jalan, lagi bagus.. sonang kojo mama...
* pandai ketawa mengekek ngekek bile main dengan abang nya
* bila mama pakaikan topi, pandai je dier bukak.. rimas katenye.. (eh, marissa pandai cakap dah ke?)

ni pencapaian terbaru...

* sudah pandai duduk sendiri... yeay!!
* sudah 9kg (semalam punya check up)


8 response:

zue @ annaleeya said...

smoga terus membesar dgn sihat yer...

Nurzairul Isma said...

amin... tima kaseyy...

~aSHa~ said...

adik mmg suka rebut2 barang abg dia kan...tak taula nape anak no.2 ni jeles nye kuat..ehehehe..sama je anak kita

Nia said...

dulu masa org asyik tanya anak saya pandai ape dah, saya jawab je dengan muka selamba,..dia pandai sembahyang dah. masalahnya dia baru 3 bulan masa tu. haha..

Nurzairul Isma said...

asha...

adik suka rebut apa je yang abg pegang.. abg pon same... kesimpulannya, kalau beli brg mainan kene beli dua... hehehe..

Nurzairul Isma said...

nia..

hahaha.. ader2 je awak nih...

mast@work said...

tak hengat tu mantap aa marissa..

aidan pun lebih kurang sama.. dah kenal nama dia bila kita panggil..

pastu suka kacau mainan aiman..

aidan je kuruih sket dari marissa.. marissa memang mantap dari dulu.. hehehe

Nurzairul Isma said...

mas.. hahaha... tak larat nak dukung.. tapi semantap mantap marissa ade lg mantap mas.. mase kami gi check up terserempak lak ngn membe firdaus.. anak dier 7 bln, tp dah 10 kilo... overweight katenye... tapi mmg geram laa..

Related Posts with Thumbnails