Pages

Friday, May 21, 2010

Suka ke tak suka...

3 benda saya paling tak suka...

... bila saya harapkan perhatian dan paham perasaan saya..., orang tu buat tak tau je.. atau dier tau tapi buat-buat tak tau... buat-buat tak paham... aduii saya memang tension.... please laaa..paham la ape yang saya mahu... jangan buat saya macam takde perasaan... saya mengharapkan perhatian dan belaian manje...

... bila saya harapkan bantuan atau pertolongan daripada orang, dan orang tu nampak saya dalam keadaan yang memerlukan bantuan.... takde pon rase nak tolong ringankan beban saya... boleh pulak buat derk je... saya pon manusia biasa.. bukannya superwoman.. saya cuma ade dua tangan dan dua kaki... jangan la macam tu yer... kadang2 saya memang susah nak cakap mintak tolong... sebab saya takut menyusahkan orang... tu yang selalu saya naik hangin tu... salah saya jugak kan?!! nak mintak tolong, cakap je laa... hee...

... bila saya merajuk..., orang tu buat tak peduli... tak nak pulak pujuk saya... saya tau orang tu memang tak suka memujuk saya dan saya pulak mengada-ngada... nak orang pujuk2... cehh...dah orang tak nak pujuk.., padan la muka saya!!! hahahaha..... orang tak kesah pon saya sedey ke.. merajuk ke.. tapi saya memang tak sedap ati kalau orang merajuk ngan saya... jadi nanti saya jugak yang pegi pujuk orang tu balik... padahal saya yang merajuk...huhuhu.... camne laaa tak terbuku dalam hati saya ni...

okeh, 3 bende tu je yang paling saya tak suka..

bende yang saya suka....

... PERTAMA, bila saya minta maaf kat seseorang, orang tu cepat memaafkan saya... dan boleh berlakon macam takde ape berlaku... hehehe... kadang2 saya macam ambik kesempatan pulak kan... hehehe... takde laa.... ok..ok.. sori.. sori...

... KEDUA, walaupun saya selalu cepat hangin satu badan..., bole buat donno lagi... sabar ke ape ke saya pon tak tau la jenis nye... tu yang selalu saya kalah tu... saya tak suka kalau orang diam je bile saya marah, at least jawab la sepatah dua kata..  baru puas!! hehehe...

... KETIGA, saya memang selalu taknak mengaku salah saya.. saya memang tak suka mengaku salah... tapi ada jugak orang yang sangat sangat sangat baik (bagi saya) mengaku salah kalau dah buat salah... bagus kan? memang sepatutnye gitu kan.... susah nak berdebat ngan orang camni...

... KEEMPAT, bila saya merajuk..., orang pujuk saya.. saya memang suka dipujuk... dan saya suka the way orang tu pujuk saya... pandai pujuk... lain daripada yang lain ok... cuma kadang2 orang tu malas nak pujuk sebab saya ni mengada-ngada... saya ni nampak je garang dan sombong.., tapi dalam hati ade taman... pujuk la saya bile saya merajuk yer... (",)

... KELIMA, ini yang paling saya suke... orang menyokong ape bende yang saya suka buat... dari segi moRal dan jugak moDal.. hahahaha... contohnye, saya suke bisnes yang saya tengah buat sekarang... saya dapat sokongan 100%....

oklah.. cukup la setakat ini... celoteh panjang2 pun malas sebab kene taip banyak2... hehehe... walau macamana pon buruknye perangai saya.. saya harap takde la orang akan bencikan saya bermati-matian... saya harap orang akan ingatkan kebaikan saya jugak... takde orang perfect kan.. mesti la ader kelebihan dan kekurangannye....yer tak..?? * saya mungkin orang yang banyak kekurangan daripada kelebihan...

Related Posts with Thumbnails