Pages

Tuesday, March 15, 2011

cuti - cuti : Port Dickson

cuti kali ni kami ke Port Dickson... kami duduk di hotel Legend Water Chalet... sebenarnye percutian ke Port Dickson ni bukanlah percutian yang dirancang macam cuti-cuti sebelum ni... cuma kami sebagai member Sunway International Vacation Club nak guna point privilege yang ada.. itu pun dari tahun lepas lagi papa booked hotel tu... bulan Mac 2011 baru bole dapat... mane tak nye, korang bayangkan lah member punye la beribu, tapi pihak Sunway cuma reserved 2 bilik je untuk member di Legend Water Chalet nih... kalau pakai point, memang berjanggut la menunggu turn nak dapat duduk kat hotel tu kan... tapi alhamdulillah... dapat jugak merasa akhirnya... thanks to papa yang terus berusaha untuk dapatkan jugak bilik tu...

kami ke PD hari khamis... kami gerak dari rumah lebih kurang pukul 730 pagi (kot)... dan sampai lebih kurang pukul 3 petang... sebab tak biasa ngan jalan kat PD, berpusing-pusing jugak lah kami mencari hotel tu...

lepas check in, kami gi lunch... kami makan sate kajang je untuk lunch hari tu...

kami takde plan petang tu... jadi lepas makan kami round2 je kat pekan PD tu... lepas tu balik hotel and mama tak tau nak buat ape... jadi mama ambik gamba setiap sudut bilik kami...

pandangan dari pintu masuk

glass panel for underneath seawater viewing

open shower

bath tub pon samer.. kalau tengah mandi, tetibe ader orang ketuk pintu nak masuk bilik.. tak bole la nak masuk... sebab takde pintu..

bedding : king bed

and day bed

balcony

rehat-rehat

view dari balcony
Danish : mama, kenapa hotel ni atas air? macam jambatan je..
kalau bubuh air nanti (air pasang), hotel ni tak bergerak2 ke?

air surut time ni... kalau air pasang, boleh duduk memancing kat balcony... sewa pancing RM 40 je dari pukul 6 petang sampai pukul 10 pagi... nak sewa hourly pon boleh... RM 10 per hour with minimum 3 hours.

ni kat lobby...

hari kedua kami tak tau nak pegi mana sebab hujan dari pagi sampai petang... lepas breakfast, kami cuma jalan-jalan pegi seremban parade je... lepas lunch terus balik hotel... bila hujan reda sikit petang tu... kami bawak anak-anak mandi swimming pool je...

hari ketiga, cuaca elok... jadi kami ke K.Pilah.. melawat muzium diraja seri menanti...

ambik gambar dari luar je... dalam istana tak dibenarkan ambik gambar

sejarah istana

pandangan dari depan...

ini pandangan dari belakang

ini bahagian dapur istana

balik dari muzium diraja tu, kami singgah hutan lipur ulu bendul...
rugi tak bawak baju spare... air sungai nye jernih betul...

adik je la yang mandi.. mama ngan mami ta celup-celup kaki je jadi laa...

abang macam biase laa... tak nak mandi-mandi sungai ni... dier main pistol air je...

dah puas main celup-celup kaki (kalau ikut hati, nak je berendam dalam sungai tu), kami pon balik ke hotel... petang tu lagi sekali bawak anak-anak mandi swimming pool... ngan mak bapak budak sekali lepas gian sebab tak dapat mandi kat sungai ulu bendul tadi... hahaha.... malam tu, kami makan kat jimat tomyam... teringin nak makan seafood... tapi, hampeh.. makanan tak sedap!!

esoknye hari keempat, lepas breakfast & kemas-kemas, kami pun check out tengah hari tu.. ermmm... rasenye ini percutian paing relax sekali sebab kami tak kemane dan takde aktiviti sangat pun... gambar2 pon mama ambik guna henfon mama je... malas nak angkut kamera sebesar besar alam tu...  *peace....

babai PD... nak balik dah...