Pages

Thursday, April 08, 2010

rasa-rasanya...

dah lama saya tak meng'update' blog ini... sampai dah naik berhabuk... habis rajin pun saya dok menukar layout je... tapi masih belum puas hati dengan layout yang saya sendiri pilih!! huhh!! biarlah untuk seketika sampai saya jumpa layout yang benar2 boleh memuaskan hati saya...

untuk hari ini saya memang tak ada idea nak buat entry apa... saya memang kagum dengan sahabat saya MASTURA (mamaaiman) yang memang ber'idea' bila menulis blog..ada saje yang nak dibebelkan.. dan saya mengaku saya adalah pengikut setia blognya.. saya boleh membuka blog beliau 2,3 kali sehari.. *bodek,bodek* hahahahaha....

hari ini sudah hari khamis... saya merasakan masa berlalu begitu pantas tanpa mahu menunggu saya yang agak lembap ni... saya merasakan diri saya semakin tidak produktif, semakin malas, cepat letih dan menjadi cepat pelupa.. hemmmm..... *mengeluh lagi*

saya katakan diri saya kurang produktif... sebab saya mengaku saya memang malas-malas-malas-malas buat kerja di ofis mahupun di rumah... lagi2 bila bawak anak2 ke ofis sekali.. jadi alasan lagi lah untuk mengelat buat kerja... hahahaha... jahat tak? kuikuikui...*ampun bos*


makin lama makin malas... sebab kat rumah ada bibik yang rajin tolong saya buat semua kerja... memasak, membasuh, menjemur dan melipat baju... tapi saya tidak lah malas sangat... saya masih membasuh sendiri baju2 yang tidak boleh di'washing machine'kan ok... tudung2 saya, baju2 kemeja hubby dan setengah2 baju yang memerlukan "sentuhan tangan" saya ni semua saya yang basuh ye.. vitamin M saya tidaklah banyak mana... kadang2 aje terlebih...

bila petang je saya rasa letih sangat2... hari-hari saya merasakan diri saya semakin cepat letih.. kurang energy walaupun segala kerja dah dibereskan oleh bibik.. hahaha... mungkin juga saya sangat sangat sangat memerlukan supplement bagi menambah tenaga... bila balik dari kerja saya rasa macam nak terbalik.. dengan kerenah anak2 lagi... anak kecil yang tak boleh langsung berenggang... asyik nak mengadap muka dan berkepit dengan mamanya ini... sampaikan nak makan pun,sebelah tangan saya harus memegangnya dan sebelah tangan lagi menyuap nasik ke mulut (anak saya taknak ngan orang termasuk papanya lebih2 lagi waktu malam!! siang boleh jugak bergilir gilir ngan papanya)...

bila saya dah letih.., paham2 je laaa...jam 8 malam saya dah tertidur.. dan isyak didalam mimpi...(sebenarnya nak tidurkan anak yang kecil je sambil menyusukan dia) hahaha.... kalau tak terjaga jam 5pagi, makanya esok pagi la saya meng'qada' isyak saya.. dan aktiviti melipat kain yang saya patut buat pada malam hari, tertangguh la lagi... huhuhuh... bila dikumpul2, jadi la menimbun dan semakin malas la jadinya... owh..*sambil geleng kepala* Bila saya mau menonton tv, wajiblah bagi saya duduk ketika menonton bukannya baring... kalau saya baring, alamatnya memang la tv yang tengok saya...

itu la saya pada hari ini.. saya harap lepas entry ni.. saya boleh jadi lebih positif... hahahah azam lagi!! tapi habuk pun tadak.. kehkehkeh...ok..ok.. lepas ni azam bebetul ok...come on isma!! u can do it!! hahahaha... kesimpulannya, saya dah rasa diri saya macam telah ditransform menjadi seorang nenek kebayan padahal umur saya baru 29 28 (bulan 11 ini bakal mencecah 29 tahun, hehehe)... itu baru anak dua ok... huuuhhhh.. *mengeluh panjang* macamana la nak tambah lagi dua nih..??? *garu kepala*

2 response:

Unknown said...

penyakit M memang biasa.. lor, orang ingat orang je selalu terbabas isya' ade geng! ahahahahaa

nasib juge le kome keroje dengan laki kome.. teman ni haaa.. kalau boleh nak juge start2 bisnes yang leh duduk rumah sendiri.. lemak betul! ahahahahhaa


chaiyok isma, chaiyok!

bodek2 ni nak apa2 ke? hehehe.. amacam jumaat ni pcfair? jadik?

Nurzairul Isma said...

ahahahaha... bodek bukan sebarang bodek... kehkehkeh.. pc fair?jadikkk...

Related Posts with Thumbnails