Pages

Thursday, April 22, 2010

3 tahun yang lalu...

pada tarikh hari ini saya kehilangan nenek (belah emak) yang disayangi... masa tu saya mengandungkan Danish 7 bulan... nenek, terlalu cepat nenek pergi.. tak sempat nenek nak tengok cicit sulung nenek... dan tak sempat juga Danish nak mengenal moyang nye...

Nenek "pergi" dengan tiba-tiba.. tanpa ada tanda-tanda yang nenek akan meninggalkan kami semua buat selama-lamanya... saya masih ingat lagi... malam itu saya ader call mak... mase tu mak ade kat umah nenek ngan ateh... mak saje pegi tengok nenek...mujur juga.... tapi yang saya ralat sangat, tak pulak tergerak kat hati saya ni nak bercakap ngan nenek... cuma pesan kat mak , sampaikan salam saya pada nenek...lepas habis cakap ngan mak.. saya teringat pulak nak bagi duit sikit kat nenek..saya pon sms mak.. saya mintak mak hulur sikit kat nenek.. nanti saya transfer duit tu dalam akaun mak.. mak kate ok...

esok tu saya pegi jusco ngan hubby..cadangnye  nak beli barang2 nak buat persiapan nak sambut baby.. lagipun mase tu jusco buat sale.. hehehehe...tengah2 saya shopping tu, kak ta call hubby.. katenye mak saya call tak dapat2... saya cek henpon... ohh patut laa.. takde line... saya car tempat yang ade line.. saya call mak balik... mak bgtau berita sedih tu.. saya tergamam.. tak percaya langsung!! ye laa.. macamane saya nak caye.. baru semalam mak kate nenek sihat walafiat.. terkilannya saya tak cakap ngan nenek semalam...

saya terus ajak hubby balik..tengah hari tu jugak kami balik... tapi saya tak sempat nak tatap wajah nenek buat kali terakhir.. sampai sampai je kami kat umah nenek... nenek dah takde... nenek dah dibawa untuk dikebumikan.... :-(...  huhuhhu...

hermm... sedar tak sedar dah 3 taun dah kami takde nenek... semoga nenek aman di sana.. kami di sini sentiasa mengingati nenek....

gamba terakhir ngan nenek...

0 response:

Related Posts with Thumbnails